To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
OGÓLNOPOLSKIE STOWARZYSZENIE DIAGNOSTÓW SAMOCHODOWYCH
*FORUM DYSKUSYJNE*

Media - Radio Szczecin Na Wieczór i temat nadchodzących zmian.

aboz - 2017-10-03, 14:15
Temat postu: Radio Szczecin Na Wieczór i temat nadchodzących zmian.
Prezes OSDS Waldemar Witek weźmie udział w dyskusji nt. nadchodzących zmian w systemie badań technicznych, która odbędzie się na antenie Radio Szczecin, w programie "Radio Szczecin Na Wieczór". Audycja będzie emitowana dziś czyli 03.10.2017 po godz. 20-tej. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do wysłuchania.

Radio Szczecin Online

Streaming live
Radio Szczecin Live

blakop - 2017-10-03, 20:51

E - w sumie tak o niczym było...

Mi się rzuciło w ucho, że ludzie to naprawdę mało świadomi są... Najważniejsze pytanie słuchaczy, to czy za poprawkowe badania trzeba będzie płacić...
A przecież akurat tu się nic nie zmienia... Widać do tej pory nie zdawali sobie sprawy, że taka możliwość w ogóle jest :-?

[ Dodano: 2017-10-03, 20:52 ]
No i złośliwość prowadzącej... "cwaniacy diagności?" - przecież Waldek wyraźnie się wysłowił, więc to była taka dziennikarska złośliwość...
A może zwyczajnie pożycie się jej w domu nie układa ;)

S.K.P-POZNAŃ - 2017-10-03, 21:03

blakop napisał/a:
Mi się rzuciło w ucho, że ludzie to naprawdę mało świadomi są.


A szczeciński taksówkarz? ;-)

blakop - 2017-10-03, 21:19

On najbardziej ;)

A tak pokrótce dowiedziałem się, że:
1. Po drogach jeździ dużo niesprawnych pojazdów, a badania na SKP powinny je eliminować
2. Te niesprawności wcale nie powodują jednak wypadków (opinia biegłego sądowego od wypadków z 20-letnim stażem)

To w sumie jaki wpływ na BRD mają te badania i do czego są potrzebne?

biker100 - 2017-10-04, 09:29

Dla spóźnialskich:

http://radioszczecin.pl/2...miany-w-prawie-

Grzegorz Łódź - 2017-10-04, 12:04

"Koniec z lewymi przeglądami"....- to teraz nastaną "prawe" :-o
Anonymous - 2017-10-04, 12:36

Jedne z telefonujących stwierdził, że ta nagonka jest nie potrzebna.
aboz - 2017-10-04, 12:53

Pan konsultant dalej żyje z mitem TUV niemieckiego 8-)
Anonymous - 2017-10-04, 17:13

blakop napisał/a:

1. Po drogach jeździ dużo niesprawnych pojazdów, a badania na SKP powinny je eliminować
A ja myślałem, że po drogach to policja, ITD, straż leśna czy co tam jeszcze eliminuje niesprawne, SKP eliminuje na stacji nie na drodze.

[ Dodano: 2017-10-04, 17:18 ]
blakop napisał/a:
E - w sumie tak o niczym było...
A mi się podobało, że za auto odpowiada właściciel pojazdu.

Szkoda tylko, że nie wspomniano o obyczaju niby eliminowania pojazdów zepsutych z drogi przez służby. Policja ITD i inne służby zatrzymują DR piszą na pokwitowaniu "zakaz jazdy" ....po czym odwracają się plecami a pacjent sobie odjeżdża. Nie mają prawa wezwać lawety ? Co to "TIR-ów" się na lawecie nie wozi ? Chyba, że to tylko ściana wschodnia tak ma? Darku ... :-)

rurek777 - 2017-10-04, 18:27

jakie zmiany ? :-) jaka turystyka po 13 listopada , 90% kierowców jeżdzi na tą samą skp.
i zrobi przegląd a czy zapłaci przed czy po badaniu to jeden ch......

blakop - 2017-10-04, 20:13

Policja, ITD, SKP - oni mają prawo eliminować pojazdy niesprawne z ruchu, zatrzymywać DR i wszystko co z tym związane.
Inne służby Jarku, w tym Straż Leśna nie ma takich uprawnień - mogą prowadzić jedynie zwykłą kontrolę i to w ściśle określonych warunkach, a do tego pod kątem "swojej działki".
Innymi słowy - Strażnik Leśny ma prawo do kontroli tylko na terenie podlegającym LP i będzie go interesowały tylko zasady tego jak i dlaczego poruszasz się po jego terenie. DR nie ma prawa Ci zatrzymać, jak i kontrolowanie stanu technicznego wykracza poza jego kompetencje...

Jeszcze jedna sprawa przyszła mi do głowy - przed przeglądem i tak mam jechać do warsztatu i tam wszystko ZDIAGNOZOWAĆ i naprawić. Pomijam kwestie, że nie każdy warsztat jest w stanie zdiagnozować np. zużycie amortyzatorów etc.
No ale jeśli tak miałoby być, to na SKP jechało by się tylko dla formalności... "po pieczątkę" - prawda? 8-)

Ot i kwadratura koła :mrgreen:

To może jednak niepotrzebne te SKP?

DARIO64 - 2017-10-04, 20:25

blakop napisał/a:
No ale jeśli tak miałoby być, to na SKP jechało by się

... pojazdem sprawnym i czystym. Taki zapis był kilkadziesiąt lat temu . Mi się podoba . :]

Grzegorz Łódź - 2017-10-04, 21:48

blakop napisał/a:
Jeszcze jedna sprawa przyszła mi do głowy - przed przeglądem i tak mam jechać do warsztatu i tam wszystko ZDIAGNOZOWAĆ i naprawić. Pomijam kwestie, że nie każdy warsztat jest w stanie zdiagnozować np. zużycie amortyzatorów etc.
No ale jeśli tak miałoby być, to na SKP jechało by się tylko dla formalności... "po pieczątkę" - prawda? 8-)

Ja tu mam troszkę inne zdanie. Właściciel ma wybór- jeśli chce nie ryzykować N to najpierw warsztat a potem SKP. Jeśli ryzykant to SKP potem ewentualnie warsztat i znowu SKP. Ta pierwsza opcja wychodzi taniej dla niego.
Według mnie mentalność społeczeństwa powinna się tak zmienić ,żeby wizytę na SKP nie traktować jako "formalność" tylko np. skontrolowanie "swojego" mechanika jak przygotował i naprawił pojazd (za co wziął jakieś tam pieniążki). Czy dalej serwisować u tego czy szukać innego.

Anonymous - 2017-10-05, 10:42

blakop napisał/a:
przed przeglądem i tak mam jechać do warsztatu i tam wszystko ZDIAGNOZOWAĆ


Coś jak w Austrii ?
blakop napisał/a:
Strażnik Leśny ma prawo do kontroli tylko na terenie podlegającym LP i będzie go interesowały tylko zasady tego jak i dlaczego poruszasz się po jego terenie
Taki mój skrót myślowy...Ale ma prawo zawezwać policję , coś jak celne służby ?

Grzegorz Łódź napisał/a:
tylko np. skontrolowanie "swojego" mechanika jak przygotował i naprawił pojazd
To często się zdarza i często wraca z reklamacją do warsztatu:-) To tylko mnie przekonuje przed likwidacją skp ...

[ Dodano: 2017-10-05, 10:44 ]
blakop napisał/a:
Policja, ITD, SKP - oni mają prawo eliminować pojazdy niesprawne z ruchu, zatrzymywać DR i wszystko co z tym związane.
Czyli diagnosta nie zatrzyma DR i ma zawezwać policję?
J Stępień - 2017-10-05, 12:01

blakop napisał/a:
mam jechać do warsztatu i tam wszystko ZDIAGNOZOWAĆ i naprawić

A potem diagnosta musi się porządnie natrudzić, aby znaleźć usterkę. I o to chodzi. :-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group