To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
OGÓLNOPOLSKIE STOWARZYSZENIE DIAGNOSTÓW SAMOCHODOWYCH
*FORUM DYSKUSYJNE*

Media - 101 napraw TVN Turbo

blakop - 2017-04-23, 16:30

Dokładnie.
Na przykładzie wypadków z udziałem transportu szynowego widać to aż za nadto. Nikt nie ukaże zarządcy danej infrastruktury (czy to drogowej, czy kolejowej) bo stworzyło by się zbyt niewygodny i niebezpieczny precedens. Najłatwiej skupić się na kierującym.
Ostatni wypadek z Pendolino jest tego doskonałym przykładem.

dmg1 - 2017-04-24, 10:49

Rocka Rolla napisał/a:

Poza tym kto ma siedzieć za wypadek? ...
Kino! <ściana>

Może by odpowiedział właściciel . Zamiast robienia przeróbek , np. spawania dyszla od przyczepy i zrzucania winy na diagnostę.
Jeszcze niech pokażą jak "odłączyć trakcje i ABS, żeby lepsze bączki na asfalcie wychodziły". :evil:

blakop - 2017-04-24, 14:18

I tu jest pewien ciekawy paradoks...
Auto do "L" i kwalifikacji (mowa o "C") musi taką opcję mieć. I ma. A żaden producent w autach na to nie zezwala... Robi się to na serwisach w ramach "domorosłej" przeróbki.
O tym, jak wiele aut tak do 2010 roku nie miało prawa ciągnąć przyczepy mając ESP nie wspomnę - a zestawy śmigają... :)
Tylko skąd Diagnosta ma o tym wiedzieć - prawda?

Istotnie - odpowiedzialny powinien być właściciel.

[ Dodano: 2017-04-24, 14:20 ]
Przypomniało mi się. Kiedyś w skodzie zażyczyłem sobie zamontowanie wyłącznika poduszki dla pasażera. Kiedyś nie było to standardem. Musiałem pisać wniosek i oświadczenie do samej Mlady Boleslav, żeby na własną odpowiedzialność mi to założyli i że nie biorą odpowiedzialności za prawidłowość działania. Można? Można...

daniel5391 - 2017-04-27, 09:53

blakop napisał/a:
Ale póki nie ma obiektywnych badań i statystyk na ten temat nie ma co za wiele dyskutować. Bo wydawać to nam się może wiele.

Może i nie ma ale skoro w Niemczech zły stan techniczny pojazdów jest przyczyną 5-8 % wypadków (różnie źródła podają ale tamtejsze statystyki uważam, za miarodajne) to biorąc poprawkę ze względu na wiek naszych aut można zaryzykować tezę, że w przypadku naszego kraju kilkanaście procent wypadków jest z powodu złego stanu technicznego pojazdów.

blakop - 2017-04-27, 10:37

Daniel - no może, ale ciągle są to dywagacje. Bo jednak i styl jazdy na naszych drogach i u nich jest z goła inny, więc słynne "niedostosowanie się do warunków" jest u nas jak najbardziej dominujące.
kaamil_ - 2017-04-27, 13:22

daniel5391 napisał/a:
w przypadku naszego kraju kilkanaście procent wypadków jest z powodu złego stanu technicznego pojazdów.


A biorąc pod uwagę gorszy stan pojazdów u nas w porównaniu do niemieckich samochodów, wiek pojazdów znacznie większy niż w innych krajach.
W naszym kraju nikt nie bada dokładnie pojazdów powypadkowych, bo lepiej zwalić na:

blakop napisał/a:
"niedostosowanie się do warunków"


A policja lubi tego stwierdzenia nadużywać.

Przytoczone niemieckie 5-8%(ja gdzieś spotkałem, że nawet ponad 10%) nie wydaje się jakoś dziwnie przy polskim 0.001%?(według oficjalnych danych rocznie w całym kraju dochodzi do około 50 wypadków z powodu złego stanu technicznego).

markes30 - 2017-04-27, 14:07

Biorąc pod uwagę, że Polak co drugi to złota rączka a w Niemczech ............... same lewusy techniczne to śmiem się z waszą teorią nie zgodzić. Poza tym u nich badania są co 2 lata i dla tego stan techniczny jest częstszą przyczyną wypadków. (np. korozja przewodów hamulcowych) Prawda jak zwykle leży po środku.
Miron - 2017-04-27, 14:43

blakop napisał/a:
niewłaściwie wykonanych naprawach

ale nawet wtedy to "cygana" powiesili
http://www.norcom.com.pl/...opic.php?t=7031

ketiw38 - 2017-04-27, 16:43

kaamil_ napisał/a:
(według oficjalnych danych rocznie w całym kraju dochodzi do około 50 wypadków z powodu złego stanu technicznego).

Możesz wskazać źródło?

kaamil_ - 2017-04-27, 20:49

http://natemat.pl/190471,...-wielu-wypadkow

http://statystyka.policja...rty-roczne.html

W powyższym linku odsyłam do statystyki np. z 2016r i do działu "V.4 Niesprawność techniczna pojazdu".

W 2016 roku ogółem wypadków było 33664, a przyczyną niesprawny pojazd TYLKO w 160 wypadkach. Wierzycie? Bo ja nie!

blakop - 2017-04-27, 22:59

A mówią, że w Smoleńsku jednak była bomba w samolocie...

A ja to skomentuję:
kaamil_ napisał/a:
Wierzycie? Bo ja nie!


:-P

To oczywiście taki żarcik.
Chodzi mi o to, że dopóki nie doczekamy jakichś obiektywnych, naukowych wyników badań i statystyk na ten temat, to trudno wokół tego budować jakąś poważną dyskusję społeczną.

Choć oczywiście na forum możemy popisać :)

kaamil_ - 2017-04-28, 07:37

Dokładnie, zgadzam się z Tobą blakop, tylko jak na razie jest wypadek, ktoś zginął to sąd/prokurator powołuje biegłego w sprawie ustalenia przyczyny wypadku i w postanowieniu zadaje mu pytanie "Z jaką prędkością poruszali się uczestnicy wypadku?", a może trzeba by też zwrócić uwagę na stan techniczny pojazdu, wykonać badania. Ale wszędzie liczy się tylko kasa, kasa, kasa.... I mamy jak mamy..
blakop - 2017-04-28, 09:27

No właśnie - tylko jak zwrócą uwagę na stan pojazdu to się zacznie - kto ma za to odpowiadać? Właściciel? Diagnosta? A może nawet producent? A co jak winna jest jeszcze infrastruktura drogowa? Sprawy nie do ruszenia w praktyce... To co się dziwisz?
A jeśli już jest ten promil spraw, że idą w tą stronę to uderzają w najsłabsze ogniwo, czyli DIAGNOSTĘ.

kaamil_ - 2017-04-28, 09:46

To może wreszcie nastąpi czas rzetelnie przeprowadzanych badań technicznych? Stacje nie będą tylko po to żeby jak najwięcej badań wykonać i skasować klienta tylko poprawić bezpieczeństwo na drodze.
blakop - 2017-04-28, 10:31

Przeczytaj sobie przytoczony nieco wyżej link.
I powiedz mi co to dla Ciebie znaczy "rzetelne" badanie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group