Media - Mała tablica rejestracyjna
slawek78 - 2019-02-12, 09:05
To już mówię dlaczego drążyłem temat i czekałem na odpowiedź.
Warunki techniczne precyzują miejsce na tylna tablicę co do wymiarów i dopuszczają jednorzędową i dwurzędową, a wymiarów dla przedniej tablicy sie nie określa.
Więc..? Cyba że zapominałem o innym wymaganiu w innym rozporządzeniu, to proszę o przypomnienie.
blakop - 2019-02-12, 10:18
To że nie ma wymiaru na przód to jedno. To że niezależnie od tego nie może tam być dwurzędówki to już inna kwestia.
biker100 - 2019-02-12, 10:29
slawek78 napisał/a: | Więc..? Cyba że zapominałem o innym wymaganiu w innym rozporządzeniu, to proszę o przypomnienie. | oczywiście... OBWIESZCZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA z dnia 2 czerwca 2016 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów
się kłania.
§ 25. 3. Z przodu pojazdu umieszcza się wyłącznie tablicę jednorzędową, z wyjątkiem pojazdu, o którym mowa w ust. 1a, oraz ciągnika rolniczego, o którym mowa w ust. 2.
Rocka Rolla - 2019-02-12, 10:30
Spacja Ci się zblokowała?
biker100 - 2019-02-12, 10:31
Rocka Rolla napisał/a: | się zblokowała? | no raczej
Rocka Rolla - 2019-02-12, 10:39
Tego tematu nie rozgryzie dopóki ktoś miejsca konstrukcyjnego pod tablicę nie zdefiniuje. Już pal licho jego wymiary. W większości amerykanów są to charakterystyczne podkładki lub przetłoczenia na zderzaku, które i tak mają się nijak do naszych tablic o pomniejszonych rozmiarach. KINO!
No, znaczy nasze tablice ni przypiął, ni przyłatał do amerykańskiego zderzaka.
biker100 - 2019-02-12, 10:42
Rocka Rolla napisał/a: | Tego tematu nie rozgryzie dopóki ktoś miejsca konstrukcyjnego pod tablicę nie zdefiniuje | jak nie jak tak, patrz rozporządzenie wklejone w poprzednim poście:
6. Jeżeli pojazd nie ma specjalnego miejsca do umocowania tablic, to przednią i tylną tablicę umieszcza się w środku szerokości pojazdu, a gdyby to utrudniało jego eksploatowanie lub ograniczało widoczność tablicy – po lewej stronie pojazdu
te dwa zapisy (cyt. poprzednio i powyżej) moim zdaniem rozwiewają wątpliwości, przynajmniej moje.
Rocka Rolla - 2019-02-12, 12:03
I właśnie z tego powodu, z powodu braku specjalnego miejsca do umocowania tablic, mamy z blachami to co mamy. Dla nowomodnych jest to wystarczający argument, żeby wieszać małe blachy.
Poniżej krajowa dystrybucja koreańskiej marki i jakby wyraźnych miejsc pod blachy brak. To co, jak pokupię amerykańskie podkładki, to mogę zakładać najmodniejsze blaszki?
ketiw38 - 2019-02-12, 12:11
Jedna uwaga - rozporządzenie 2017 poz2355
Rocka Rolla - 2019-02-12, 12:22
No a co tam jest ciekawego dla pojazdu, który nie posiada wyraźnie określonego miejsca?
Płaski tył, płaski przód, brak przetłoczeń i co dalej? Jaką i dlaczego zastosować tablicę jak każda się zmieści. Dla ułatwienia już podszykowałem sobie zderzaczki amerykańskimi podkładkami, bo producent nie raczył rozmiarów wyznaczyć.
To co, jak traktować wytyczne z rozporządzenia, czyżby szło o to, że to pomniejszone miejsce musi być wykombinowane na zderzaku tylko przez konstruktora/producenta?
ketiw38 - 2019-02-12, 12:36
Jak nie ma wyznaczonego miejsca to co stoi na przeszkodie TR jed norzędowej?
Rocka Rolla - 2019-02-12, 12:52
A co stoi pomniejszonej na przeszkodzie? Konstrukcja zderzaka nie określa żadnego miejsca. Ani pod małą, ani dwurzędową, ani normalną, więc sam sobie kombinuję amerykańskie podkładki i mam gotowe miejsca pod małe blaszki. Mogę czy nie mogę tak niecnie postąpić?
Temat jest co najmniej zabałaganiony, bo spieprzony przez wytyczne w aktach prawnych jak i wzory małych tablic. Na co i po co komu ruszać to było, jak to sytuacji wcale nie poprawiło.
Co to jest, jak wygląda, gdzie można spotkać pomniejszone miejsce skoro żaden europejski pojazd go nie posiada. O amerykańcach i japońcach czy innych arabskich wynalazkach nie ma co gadać, bo polski wzór, polski odpowiednik inszej tablicy można se buty wsadzić, a nie montować na krążowniki, bo nie pasuje ni z przodu, ni z tyłu takiego samochodu.
daniel5391 - 2019-02-12, 12:54
Ano to, że jak coś jest proste do bólu, to zaczynają się kombinacje...
Rocka Rolla - 2019-02-12, 13:04
Ale co jest proste? Prosto, to było ciachnąć na pół tablicę dwurzędową i szczycić się, że zaspokojono rynek na pomniejszone tablice. Tylko, że rynek dopatrzył się dziur w prawie i wyczerpał zapas blach. To ci mądrzy po szkodzie chcą teraz całą winę na użytkowników pojazdów zwalić. To taka sama akcja jak problem z dieslami. Najpierw nawpuszczać, nachapać się akcyz, podatków, opłat, żeby potem cudzymi rękoma, bo przecież nie swoimi, z rynku wywalić. A wiadomo, że o rękach diagnostów cicha mowa.
slawek78 - 2019-02-12, 13:05
biker100 jak poczytasz stronę wcześniej to była mowa o tym rozporządzeniu, które cytowałeś, wiec nie zapomniałem o nim.
Ja może przypomnę pytanie: jaka usterka tu pasuje za dwurzędową z przodu, ponieważ zapis że z przodu umieszcza się tablice jednorzędowa dotyczy przede wszystkim posiadacza pojazdu.
Dalej poruszony juz temat który pozostał bez rozwiązania, jak usterka za zmniejszone tablice w (krótko mówiąc) europejczyku? I jeszcze krok dalej, bo miałem cos takiego, gośc był anty Unijny i na TR zamazał pisakiem flagę EU - jaka usterka pasuje?
[ Dodano: 2019-02-12, 13:30 ]
Jestem ciekawy co powiecie o takim montażu TR?
PS. tablica to nie dana osobowa więc z pełną świadomością ją tu zamieszczam.
PS. pomijam sam fakt przeróbki!
|
|
|