Media - Mała tablica rejestracyjna
Rocka Rolla - 2019-02-23, 08:12
Czyli co, wszelkie zmiany konstrukcyjne dozwolone z wyjątkiem przerobienia fabrycznego miejsca pod tylną tablicę.
No to ciekawe...
wiesu - 2019-02-23, 14:56
Ależ skąd wniosek, że zmiany wymiarów miejsca na tablicę są zabronione? Ja dochodzenia w tym kierunku przeprowadzać nie będę. Przecież przepis nie precyzuje kto może dokonywać zmian więc ludzie zderzaki, tylne klapy wymieniajcie jeśli wola - te modyfikacje nie skutkują zmianami zapisów w DR. Masz zmniejszone miejsce miej sobie tablicę zmniejszoną. W Niemczech jakoś nikt nie wpada na to by dokonywać tuningu auta w celu zastosowania zmniejszonej TR, a u nas ludzie na to wpadną bo przecież to takie równie wspaniałe, a sporo tańsze od tablicy indywidualnej.
blakop - 2019-02-23, 20:47
Nie do końca masz rację. Co prawda nie rozchodzi się o rozmiar tablicy, ale już w kwestii numerów na niej maja hopla. Dlatego w Niemczech za dopłatą ciąg liter i znaków określa się w ramach pozwolonych przepisami samemu. I korzystają z tego Niemcy nagminnie.
wiesu - 2019-02-24, 18:25
Za dopłatą jak wspomniałeś - proszę bardzo. Jak kogoś stać to niech w granicach prawa, które tam wydaje się czasami jakby dla ludzi jest stworzone niech robi jak chce. Z ciekawostek nie zrobisz w Niemczech tablicy indywidualnej zaczynającej się na SS, SD i WH - jedyny wyjątek jest dla Wilhelmshaven WHV. Za całkiem rozsądne uważam by numer rejestracyjny przypisany był na stałe do pojazdu, w obecnych czaszach za jakąś idiotyczną zaszłość można uważać obowiązującą konieczność zmieniania tablic wraz ze zmianą powiatu/gminy zameldowania właściciela. No i kiedy idiotyzm nalepki kontrolnej zniknie skoro nikt nie zwraca uwagi na to czy jej stan wskazuje na to, że była odklejana czy nie? Z racji bardzo nikłej pojemności jaką mają tablice zmniejszone obstaję mocno za tym, by używane były tylko zgodnie z przeznaczeniem. Jak ktoś pragnie taką posiadać to niestety - zderzaczek lub tylna klapa tak jak konstruktor przewidział i na domorosłe przeróbki będę szukał znaków homologacji tak jak szukam na orurowaniach montowanych w pojazdach rejestrowanych po X 2007.
blakop - 2019-03-03, 15:34
Tablica zindywidualizowana w Niemczech podobnie jak u nas i tak zaczyna się od litery landu i tu wyboru nie ma. A co dalszych skrótów jest różnie. Heil Hitler np., czyli HH zabronione nie jest itp.
W Polsce idiotyzmem jest nie tylko sama naklejka kontrolna, ale nalepki legalizacyjne...
jan65 - 2019-03-06, 12:54
wiesu napisał/a: | Przepis dotyczy miejsca konstrukcyjnie przewidzianego.... a opis miejsca konstrukcyjnie przewidzianego nie dotyczy przodu. |
I to jest sedno problemu, gdyż WK i policja nie znając tego przepisu twierdzą, iż zmniejszone tablice należą się w przypadku, gdy nie spełnia warunków jedno z miejsc w pojeździe.
blakop - 2019-03-06, 13:33
A ja twierdzę, że przepisy nie określają miejsc z przodu jako obowiązkowo takie, a takie. Ale to nie znaczy, że takiego miejsca tam nie może być. Otóż może. W tym takie, które konstrukcyjnie jest mniejsze niż standardowa tablica. I tyle w temacie.
Z tyłu miejsce jest ściśle określone natomiast i nie może być inne.
A Wy rozbijacie gówno na atomy...
jan65 - 2019-03-06, 14:34
blakop napisał/a: | A Wy rozbijacie g |
Masz rację oczywiście,
jednak nie tylko my rozbijamy, na nieszczęście nas wszystkich.
grzegorz70 - 2020-12-16, 07:23
blakop napisał/a: | Z tyłu miejsce jest ściśle określone natomiast i nie może być inne.
|
Czyli z tyłu można zamontować trzy rodzaje tablic - zwykłą, kwadratową lub pomniejszoną. Wszystko zależy od tego jakie przewidziane jest miejsce z przodu - zwykłe lub pomniejszone, oraz z tyłu jeżeli jest pod kwadratową. Co w przypadku gdy klient zawnioskował o tablicę standardową i kwadratową, ale zamontował je odwrotnie, tzn kwadrat z przodu, a standard z tyłu ( z tyłu jest miejsce na standardową) tablicę?
leski66 - 2020-12-16, 07:47
grzegorz70 napisał/a: | Co w przypadku gdy klient zawnioskował o tablicę standardową i kwadratową, ale zamontował je odwrotnie, tzn kwadrat z przodu, a standard z tyłu |
Tu wyjaśnienie :
- http://www.eurodiagnosta.pl/diagnostyk/uwagi.html
ketiw38 - 2020-12-16, 08:07
grzegorz70 napisał/a: | Co w przypadku gdy klient zawnioskował o tablicę standardową i kwadratową, ale zamontował je odwrotnie, tzn kwadrat z przodu, a standard z tyłu ( z tyłu jest miejsce na standardową) tablicę? | To nie jest poradnik dla kombinatorów. To tylne miejsce na Tablicę rejestracyjną wyznacza jakie tablice potrzebujesz. Spróbuj zamówić w urzędzie pomniejszoną i standardową, mina urzędnika bezcenna.
A tak całkiem już poważnie to w swoim pytaniu masz odpowiedź:
grzegorz70 napisał/a: | ale zamontował je odwrotnie | Skoro piszesz tak, to spróbuj przykręcić śrubę kręcąc "odwrotnie".
Spieszę wyjaśnić, że powinieneś posiadać wiedzę w którą stronę kręci się śruby z prawym jak i lewym gwintem - prawidłowy kierunek kręcenia.
Mecher - 2020-12-16, 08:35
Jest jeszcze "rzymska" śruba
ketiw38 - 2020-12-16, 09:14
Mecher napisał/a: | "rzymska" śruba | i ona posiada swoje kierunki....prawidłowe...
Mecher - 2020-12-16, 11:24
Prawidłowe jeśli w odpowiednie gwinty, odwrotnie ni hu hu, tylko się człowiek wkurzy
blakop - 2020-12-16, 16:45
Z przodu pojazdu nie można założyć tablicy "kwadratowej", bo przepis wyraźnie tego zabrania, więc klient który to zrobi złamał przepis i musi to zmienić. Proste. Tu akurat konstrukcja pojazdu nie ma nic do rzeczy.
|
|
|