To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
OGÓLNOPOLSKIE STOWARZYSZENIE DIAGNOSTÓW SAMOCHODOWYCH
*FORUM DYSKUSYJNE*

Media - Mała tablica rejestracyjna

Anonymous - 2018-10-23, 20:20

Grzegorz Łódź napisał/a:

Miało być- za mała TR do dużej podstawy pod TR


No i co wskazana usterka tego nie obsłuży ?

[ Dodano: 2018-10-23, 20:22 ]
Grzegorz Łódź napisał/a:

Tak jak jest jest ok.


Skoro koniecznie chcesz , to działaj . „zróbcie to będziemy mieli”

Pa problem .

wiesu - 2018-10-23, 20:30

To taki sam problem jak z umieszczaniem tablicy dwurzędowej z przodu pojazdu samochodowego. Żaden paragraf tego przecież nie zabrania. Jest tylko jeden (35), który mówi, że z przodu umieszczamy tylko tablicę jednorzędową. To samo dotyczy tablic pomniejszonych, gdzie ustawodawca wyraźnie zaznaczył do jakich celów wolno je stosować. Dalej idąc, trzecia tablica niczym prócz numeru nalepki legalizacyjnej nie różniąca się od przedniej czy tylnej TR nie może być umieszczana na pojeździe tylko na bagażniku bo do tego została przewidziana. Wydaje mi się, że nie ma artykułu mówiącego wprost, a trzeciej tablicy wydanej do umieszczania na bagażniku umieszczać na pojeździe nie wolno.
Grzegorz Łódź - 2018-10-23, 20:52

wiesu napisał/a:
Wydaje mi się, że nie ma artykułu mówiącego wprost, a trzeciej tablicy wydanej do umieszczania na bagażniku umieszczać na pojeździe nie wolno.

Są inne numery legalizacyjne( nalepki)
I można dać usterkę-c) Tablica niezgodna z dokumentami lub danymi pojazdu

[ Dodano: 2018-10-23, 21:00 ]
Jarolud napisał/a:
No i co wskazana usterka tego nie obsłuży ?

W moim przekonaniu nie.
Jarolud napisał/a:
Skoro koniecznie chcesz

Chce mieć odpowiednie narzędzie pracy aby móc kwestionować "zmniejszoną TR" tam gdzie nie może być zamontowana.

wiesu - 2018-10-23, 21:07

W przypadku tablicy o zmniejszonym wymiarze umieszczonej na pojeździe ze standardowymi miejscami dam tą samą usterką jaką daję gdy mam pojazd z dwurzędową tablicą z przodu a z tyłu pojazdu jest miejsce tylko na podłużną 0.1.i
Miejsce przewidziane do umieszczenia tablic rejestracyjnych nie spełnia wymagań określonych w załączniku nr 5 do rozporządzenia o warunkach technicznych. Dam taką usterkę bo innej ustawodawca nie przewidział - i opiszę w uwagach do zaświadczenia dlaczego czepiłem się tablicy o zmniejszonych wymiarach zastosowanej w pojeździe który powinien mieć tablice standardowe. A dlaczego tak ? - a to już kilka postów wyżej wyjaśniałem.

Grzegorz Łódź - 2018-10-23, 21:18

Niby tak ale nie przekonuje mnie to i że jest to łatwe do obalenia w razie W....
blakop - 2018-10-23, 21:20

No moment - a jaka usterka na dwurzędówkę z przodu? W tabeli też jej nie ma - zgadza się?
Anonymous - 2018-10-23, 21:27

Mała TR wymaga małej podstawy pod TR . No ale na badaniu jest duża podstawa pod TR .
TR jest ok a podstawa jest fabryczna choć za duża . Klient dostaje N na za dużą podstawę pod TR. Czy prawodawca zdecyduje się na zrobienie przepisu na mała legalizowania zgodna z przepisem TR aby mógł diagnosta dać na BT N „ bo za mała „ ? Sam powiedz Grzegorz ... Klient ma wybór po
N , albo da podstawę pod TR mała albo zmieni TR na dużą.

Grzegorz Łódź - 2018-10-23, 21:43

blakop napisał/a:
W tabeli też jej nie ma - zgadza się?

Dokładnej nie ma ale można ją podciągnąć pod 0.1i
Jest natomiast konkretny paragraf "zabraniający."

[ Dodano: 2018-10-23, 21:51 ]
Jarolud napisał/a:
Klient ma wybór po
N , albo da podstawę pod TR mała albo zmieni TR na dużą.

albo trzecie wyjście....

Załóżmy ,że chce wymienić tablice na duże. Jaka jest procedura i ile to kosztuje. Kolego blakop, Ty będziesz najbardziej wiedział. Poproszę o opisanie co i jak. A i co z rejestracją w takim wypadku?

blakop - 2018-10-23, 21:59

Przerejestrowanie - zmiana numeru na własny wniosek. Nie ma tu zastosowania analogia jak wymiana dwurzędówki na jednorzędówkę, czyli zwykły wtórnik tablicy, bo niestety mniejsze tabliczki mają inny schemat numeracji.

Moim zdaniem brak zapisu "wyłącznie" nie jest tu problemem, bo można dać dziesiątki przypadków, gdzie tego zapisu nie ma, a przepis obowiązuje.
Dla mnie jest to dokładnie ten sam problem (za mała z tyłu, czy dwurzędówka z przodu) - niewłaściwa tablica w niewłaściwym miejscu.

Grzegorz Łódź - 2018-10-23, 22:10

blakop napisał/a:
Przerejestrowanie - zmiana numeru na własny wniosek. Nie ma tu zastosowania analogia jak wymiana dwurzędówki na jednorzędówkę, czyli zwykły wtórnik tablicy, bo niestety mniejsze tabliczki mają inny schemat numeracji.

To też plus nowy DR. Jakie koszty z tą całą procedurą?
blakop napisał/a:
Dla mnie jest to dokładnie ten sam problem

No ale dla kogoś innego może być już inny...
Ja dmucham na zimne. Media podają,że trochę tych TR wydali.A że wydawali nie weryfikując czy dany pojazd to "amerykaniec" to tych tablic zaczyna brakować.I przypuszczam,że dużo takich pojazdów zawita na SKP. A jak wiemy ,że chodzi o kasę to klient po N będzie chciał dochodzić swoich praw ....
Dlatego potrzebne mocne argumenty na obronienie N.

wiesu - 2018-10-23, 23:27

WK nie weryfikuje wniosku jaki składa posiadacz o wydanie dwurzędowej tablicy rejestracyjnej z naturą. To już problem diagnosty, który widząc dwurzędówkę z przodu i brak na nią miejsca z tyłu daje wynik pozytywny. Inną sprawą jest, że organa KRD nie zabierają DR - dlaczego? Nie widzą tego? - oni zwyczajnie o tym nie wiedzą.
To samo dotyczy tablic pomniejszonych dedykowanych dla pojazdów posiadających zmniejszone miejsce do mocowania tablicy. Z innej beczki - zbiornik LPG tak dobrany weźmy do Mits. Lancera, że nie ma możliwości sprawdzenia szczelności komory zawierającej wielozawór bo dojście zasłania tłumik - jest i wpis w DR i wystawiona przecież homologacja i ... niezgodność montażu z załącznikiem 9. WK wpisu dokonał, zakład zamontował i to niby zgodnie z homologacją, a dopiero tobie diagnosto dobiorą się do skóry jak pieczątkę postawisz a nie wywalisz z negatywem.

adam1501 - 2018-10-24, 06:44

wiesu napisał/a:
To już problem diagnosty, który widząc dwurzędówkę z przodu i brak na nią miejsca z tyłu daje wynik pozytywny

A co do tego ma tylne miejsce. Tablic nie wydaje się losowo.

wiesu - 2018-10-24, 07:20

Jeśli samochód jest konstrukcyjnie przystosowany do umieszczenia z tyłu tablicy podłużnej, a użytkownik przenosi w to miejsce tablicę dwurzędową, której pierwotnie używał z przodu pojazdu i ta tablica by zmieścić się w tym miejscu musi być gięta, lub jej dolna krawędź znajduje się zbyt blisko jezdni to co?? Tablice wydaje się właśnie, że losowo - teoretycznie - czasami urzędnik w WK daje kilka do wyboru. Jedyny wpływ użytkownik ma własnie na kształt tylnej tablicy - może we wniosku zaznaczyć, jeśli jego pojazd spełnia te warunki techniczne iż potrzebuje tablicy dwurzędowej.
slawek78 - 2018-10-27, 11:24

Jak tak czytam to mam wrażenie że dla różnych części Polski są różne przepisy prawa.
Bo jaki z tego wniosek w końcu jest? czyli jaka jest odpowiedź dla Grześka, bo z odpowiedzi nie wynika jakieś jedno stanowisko.


PS. Dla przykładu
https://spidersweb.pl/autoblog/male-tablice-rejestracyjne-nielegalne-kara/

blakop - 2018-10-27, 11:50

Kolejny debil skrobie coś na blogu. Nie szkoda Ci czasu na czytanie takich bzdur?

Sprawa jest prosta - małe tablice są przeznaczone dla aut ze zmniejszonym miejscem dla nich. Jeśli ktoś zawnioskował o nie do aut z normalnym miejscem naruszył przepisy i tyle. Przepis powyżej przytoczono.
Więc jak najbardziej N się należy - nawet jak punktu odpowiedniego w tabelce nie ma. No nie ma, bo nie ma tam 100% wszystkich możliwych usterek.

Problem jest bardziej natury mentalnej - bo do tej pory wszystkie te auta z zmniejszonym polem numerowym jeździły z normalnymi blachami - pogiętymi, pociętymi etc. i nikt w tym problemu nie widział. A teraz nagle wszyscy tacy święci?
To jaki wynik badania dawałeś do tej pory na amerykańce (w tej kwestii)?

Natomiast ten problem pokazuje co innego - mentalność Polaków, którzy jak buta i bata zaborcy nad sobą nie czują to nie wiedzą, że żyją. Po prostu nie dorośliśmy do swobód obywatelskich. Wiadomo, że pracownik WK nie jest od tego, żeby sprawdzać, czy dane auto ma takie czy inne miejsce na tablice. Zdano się na rozsądek i odpowiedzialność właścicieli pojazdów. A Ci postanowili poszpanować i brać te blaszki na zwykłe auta.

Po namyśle stwierdzam, że jak najbardziej takim bezmózgom należy się N na badaniu i konieczność przerejestrowania pojazdu na normalne blachy (150-200 zł).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group