 |
OGÓLNOPOLSKIE STOWARZYSZENIE DIAGNOSTÓW SAMOCHODOWYCH
*FORUM DYSKUSYJNE*
|
Za ciężkie karetki |
Autor |
Wiadomość |
DARIO64
Najlepsiejszy kolega neopierzonego

Pomógł: 31 razy Dołączył: 16 Lut 2013 Posty: 2872 Skąd: mazowieckie
Piwa: 18/1 |
|
|
|
 |
cezary

Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Wrz 2017 Posty: 788 Skąd: Kielce
Piwa: 10/3 |
Wysłany: 2018-06-30, 18:32
|
|
|
to pewnie i diagności którzy robili badania tym pojazdom mogą mieć ciepło, ciężka i wredna jest jednak ta nasza praca. |
|
|
|
 |
DARIO64
Najlepsiejszy kolega neopierzonego

Pomógł: 31 razy Dołączył: 16 Lut 2013 Posty: 2872 Skąd: mazowieckie
Piwa: 18/1 |
Wysłany: 2018-06-30, 18:59
|
|
|
Też się tego obawiam że nie będzie winny producent(cokolwiek w tym przypadku znaczy ),tylko diagnosta który nie ma narzędzi żeby to zweryfikować .
Gdybym miał zrobić ranking kombinatorów to wyglądałoby to mniej więcej tak :
1. IVECO
2. MERCEDES
3. VOLKSWAGEN
Robili w papierach auta do 3,5t wiedząc że tak naprawdę nikt tego nie zweryfikuje .
No bo kto weźmie na wagę pogotowie lub auto z prezesami znanej firmy .
[ Dodano: 2018-06-30, 19:06 ]
Sorry,ale coś mi się przypomniało i będę po ludzku wredny .
W Bydgoszczy jest fachowiec od karetek ,czyżby się okazało że po raz kolejny ktoś go wystawił .
[ Dodano: 2018-06-30, 19:09 ]
No i co zrobi jedyna wspaniała instytucja od homologacji , będzie zwalała odpowiedzialność na innych , że to nie u nich homologowane ? |
_________________ Jeśli moja odpowiedź okazała się przydatna – PROSZĘ wesprzyj Ogólnopolskie Stowarzyszenie Diagnostów Samochodowych. Będziemy zaszczyceni jeśli do nas dołączysz. http://osds.org.pl
Kto pyta nie błądzi .
By Ania Dąbrowska : Kto pyta wciąż ,niewiele wie .
 |
|
|
|
 |
blakop
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Kwi 2014 Posty: 2481
Piwa: 6/3 |
Wysłany: 2018-06-30, 23:10
|
|
|
To nie pierwszy taki przypadek, że ktoś zakwestionował auto "służb".
Jakiś czas temu na tamtym forum opisywano przypadek Swarzędza, które zafundowało sobie nowy bojowy wóz strażacki - niestety cięższy niż w papierach. Oczywiście sprawę wygaszono i nie wiemy jak się zakończyła.
Tutaj jest problem, bo poruszamy się na pograniczu kategorii homologacyjnych, a jednocześnie uprawniających do poruszania się pojazdami.
W Niemczech jest to rozwiązane w ten sposób, że kategoria "B" uprawnia z grubsza do tego samego co w Polsce, ale właśnie z wyjątkiem tym, że kierowcy m.in. służb ratowniczych z odpowiednim stażem mogą z tą kategorią prowadzić pojazdy o DMC nawet do 4750 kg.
Dodatkowo Niemcy tak sobie ustawiły, że pojazdy użytkowe o DMC 3,5 u nich są często homologowane na 4 tony (w przypadku takim jak w temacie to zazwyczaj wystarcza). Np. Iveco "40" występowało właśnie tylko na rynek Niemiecki i było odpowiednikiem "35" w pozostałej części Europy. |
|
|
|
 |
aboz

Pomógł: 14 razy Dołączył: 27 Kwi 2014 Posty: 1025 Skąd: Kraków
Piwa: 7/8 |
Wysłany: 2018-07-02, 09:42
|
|
|
blakop, w Niemczech to chyba na kat. B można do 7,5 t., jeśli nie jest działalność transportowa tylko użytek własny. |
_________________
 |
|
|
|
 |
biker100
0000000

Pomógł: 7 razy Dołączył: 22 Cze 2013 Posty: 1881 Skąd: 74-czysta ;)
Piwa: 3/4 |
Wysłany: 2018-07-02, 09:56
|
|
|
aboz napisał/a: | w Niemczech to chyba na kat. B można do 7,5 t. | raczej jest tak jak opisał to blakop.
Cytat: | Prawo jazdy kategorii B w Niemczech – jakie pojazdy można prowadzić?
Prawo jazdy kategorii B uprawnia w Niemczech do prowadzenia pojazdów o całkowitej masie pojazdu do maksymalnie 3,5 tony oraz przyczepy o całkowitej masie do maksymalnie 750 kg (z tymże kombinacja pojazd-przyczepa nie może przekroczyć dozwolonych 3,5 tony). Przewożonych może być maksymalnie 8 osób (nie licząc kierowcy). Istnieje jednak odstępstwo od tej reguły zgodnie z którym w niektórych przypadkach kategoria prawa jazdy B uprawnia do prowadzenia pojazdów o całkowitej masie pojazdu do 4,75 tony. Dotyczy to osób, które są członkami ochotniczej straży pożarnej, służb sanitarnych lub ratunkowych i prowadzą pojazdy służbowe podczas wykonywania akcji ratunkowych, bądź innych, związanych z wykonywaną czynnością. Osoby te muszą posiadać prawo jazdy kategorii B przez minimum 2 lata oraz zostać zapoznane z techniką oraz prowadzeniem takiego pojazdu. |
https://dojczland.info/prawo-jazdy-w-niemczech/ |
_________________ Wszystkie wypowiedzi mają charakter prywatny i nie mogą być traktowane jako opinia prawna lub jakąkolwiek inną. Nie wyrażam zgody na kopiowanie i publikowanie moich wypowiedzi na innych forach, nośnikach, publikacjach etc. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|