OGÓLNOPOLSKIE STOWARZYSZENIE DIAGNOSTÓW SAMOCHODOWYCH Strona Główna OGÓLNOPOLSKIE STOWARZYSZENIE DIAGNOSTÓW SAMOCHODOWYCH
*FORUM DYSKUSYJNE*

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: DARIO64
2020-07-30, 17:36
zmiany w badaniach
Autor Wiadomość
rurek777
u888

Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 197
Skąd: polska
Otrzymał 1 piw(a)
Wysłany: 2020-07-30, 12:52   zmiany w badaniach

https://autokult.pl/38250,diagnosta-bedzie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mecher 
OSDS


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2016
Posty: 3151
Skąd: pomorskie
Piwa: 14/7
Wysłany: 2020-07-30, 16:49   

Taki poważny człowiek a takie pierdoły wkleja.
Nie dość, że taki pomysł już kiedyś był, to zdechł jak i ten padnie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
DARIO64 
Najlepsiejszy kolega neopierzonego


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 16 Lut 2013
Posty: 2831
Skąd: mazowieckie
Piwa: 17/1
Wysłany: 2020-07-30, 17:39   

https://bip.kprm.gov.pl/kpr/bip-rady-ministrow/prace-legislacyjne-rm-i/prace-legislacyjne-rady/wykaz-prac-legislacyjny/r35043928,Projekt-ustawy-o-zmianie-ustawy-Prawo-o-ruchu-drogowym-oraz-niektorych-innych-us.html
Cytat:
Projekt ustawy zakłada zmiany w systemie badań technicznych pojazdów, w tym w zakresie czynności kontrolnych wykonywanych w ramach nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów, czyli przedsiębiorcami prowadzącymi stacje kontroli pojazdów, jak i zatrudnionymi w nich diagnostami. Jednym z kluczowych elementów zapewniających odpowiednio wysoki poziom przeprowadzania badań technicznych pojazdów jest stworzenie skutecznego nadzoru nad prawidłowością przeprowadzania badań technicznych przez wprowadzenie bezpośrednio czynności kontrolnych diagnostów przeprowadzających badania techniczne.
Przy wymaganiach określonych w załączniku V dyrektywy 2014/45/UE i zadaniach, jakie wskazuje do realizacji w ramach nadzoru, wymagane są systemowe zmiany i powierzenie nadzoru nad systemem badań technicznych tzn. nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów, nadzoru nad prawidłowością przeprowadzania badań technicznych oraz nadzoru nad ośrodkami szkolenia diagnostów, kilku podmiotom.
Projekt ustawy pozostawia starostom nadzór nad stacjami kontroli pojazdów, w tym prowadzenie rejestrów przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów. Projekt ustawy powierza starostom nadzór nad przedsiębiorcami prowadzącymi ośrodki szkolenia, w tym wydawanie decyzji administracyjnych związanych z wpisem bądź wykreśleniem
z rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia diagnostów.
Dyrektorowi Transportowemu Dozorowi Technicznemu jako jednostce podległej ministrowi właściwemu do spraw transportu powierzono kompetencje organu odpowiedzialnego za organizację, funkcjonowanie i poprawę jakości systemu badań technicznych przez wskazanie w przepisach projektu, iż Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego jest organem właściwym do wydawania, zawieszania, przywracania i cofania świadectwa kompetencji diagnosty oraz sprawowania nadzoru nad prawidłowością przeprowadzania badań technicznych, umieszczania cech identyfikacyjnych oraz dokonywania innych czynności diagnosty związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu.
Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego jako organ czuwający nad systemem zapewnienia prawidłowej jakości badań technicznych pojazdów będzie sprawował nadzór o „charakterze technicznym” nad badaniami technicznymi pojazdów, w ramach którego m.in. przeprowadzi kontrole doraźne badań technicznych na wybranej losowo stacji kontroli pojazdów,
w trakcie których diagnosta zatrudniony na stacji kontroli pojazdów pod nadzorem pracownika Transportowego Dozoru Technicznego przeprowadzi czynności odpowiadające zakresowi przeprowadzonego badania technicznego.
W projekcie ustawy zaproponowano wyznaczenie Dyrektora Instytutu Transportu Samochodowego jako jednostki właściwej do organizowania i przeprowadzania egzaminów kwalifikacyjnych dla kandydatów na diagnostów. Prowadzenie seminariów dla wykładowców zatrudnionych w ośrodkach szkolenia diagnostów zostało powierzone Dyrektorowi Instytutu Transportu Samochodowego i Dyrektorowi Transportowego Dozoru Technicznego.
W zakresie wykonywania badań technicznych pojazdów przez podmioty prywatne tj. przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów jako działalności regulowanej, stan prawny nie ulegnie zmianie.
Mając na uwadze przepisy dyrektywy 2014/45/UE, niezbędne jest dostosowanie wymogów nałożonych na kandydata na diagnostę, określonych aktualnie w art. 84 ust. 2b-2e ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 110, z późn. zm), w zakresie wymaganego wykształcenia i praktyki, do wymogów wynikających z pkt 1 załącznika IV do tej dyrektywy. Konieczne jest również stworzenie systemu przeprowadzania odpowiednich egzaminów
oraz obowiązkowych szkoleń dla diagnostów: wstępnych oraz cyklicznych przypominających i rozszerzających wiedzę
z zakresu konstrukcji pojazdów oraz sposobu przeprowadzania badań technicznych (warsztaty doskonalenia zawodowego).
Projekt zakłada także wprowadzenie przepisów określających:
1) instrumenty oddziaływania przez organy nadzoru nad systemem badań technicznych pojazdów, umożliwiające szybkie reagowania na ujawniane nieprawidłowości, a także wykonywanie działań prewencyjnych;
2) wyznaczenie Dyrektora TDT jako organu prowadzącego punkt kontaktowy odpowiedzialny za wymianę informacji związanych z badaniami technicznymi, z pozostałymi państwami członkowskimi UE oraz z Komisją Europejską;
3) wprowadzenie obowiązku dokumentowania fotograficznego obecności pojazdu na badaniach technicznych
i przechowywania tej dokumentacji przez okres dwóch lat od dnia przeprowadzenia badania, co umożliwi identyfikację i weryfikację, czy dany pojazd faktycznie został poddany badaniu technicznemu
_________________
Jeśli moja odpowiedź okazała się przydatna – PROSZĘ wesprzyj Ogólnopolskie Stowarzyszenie Diagnostów Samochodowych. Będziemy zaszczyceni jeśli do nas dołączysz. http://osds.org.pl
Kto pyta nie błądzi .
By Ania Dąbrowska : Kto pyta wciąż ,niewiele wie .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rurek777
u888

Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 197
Skąd: polska
Otrzymał 1 piw(a)
Wysłany: 2020-07-30, 18:20   

Mecher napisał/a:
Taki poważny człowiek a takie pierdoły wkleja.
Nie dość, że taki pomysł już kiedyś był, to zdechł jak i ten padnie.
taki pewny jesteś że i ten padnie ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mecher 
OSDS


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2016
Posty: 3151
Skąd: pomorskie
Piwa: 14/7
Wysłany: 2020-07-30, 19:14   

Przeca to jeden i ten sam projekt z delikatną kosmetyką.

Wtedy nie określili co mają zawierać te zdjęcia i teraz też. Tak samo jak i formy oraz sposobu zapisywania, katalogowania itd.

Nawet jak przejdzie, to ile będziemy czekać na wytyczne co do ilości, sposobu przedstawiania pojazdów, katalogowania tych zdjęć ?

Więc nie ma się co za wcześnie i za dużo podniecać ...
Kadencji im braknie. Na razie walczą z LGcośtam i Unią o pieniądze. Więc jak mawiają zielone ludziki "pażywiom, uwidim"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
JAREK1 

Dołączył: 28 Kwi 2016
Posty: 48
Skąd: LUBUSKIE
Wysłany: 2020-07-30, 22:22   

Tak jak wszystkie te przepisy ,taxi itp ,3 lata do wyborów nie zdążą hee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rurek777
u888

Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 197
Skąd: polska
Otrzymał 1 piw(a)
Wysłany: 2020-07-31, 07:33   

noce są coraz dłuższe ,dadzą radę
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
biker100 
0000000


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 1881
Skąd: 74-czysta ;)
Piwa: 3/4
Wysłany: 2020-07-31, 08:09   

Cytat:
Planowany termin przyjęcia projektu przez RM - III kwartał 2020 r.


czyli do końca września br mają plan wprowadzić powyższe w życie.
_________________
Wszystkie wypowiedzi mają charakter prywatny i nie mogą być traktowane jako opinia prawna lub jakąkolwiek inną. Nie wyrażam zgody na kopiowanie i publikowanie moich wypowiedzi na innych forach, nośnikach, publikacjach etc.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
markes30 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 651
Skąd: Łódzkie
Postawił 7 piw(a)
Wysłany: 2020-08-11, 08:27   

Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego jako organ czuwający nad systemem zapewnienia prawidłowej jakości badań technicznych pojazdów będzie sprawował nadzór o „charakterze technicznym” nad badaniami technicznymi pojazdów, w ramach którego m.in. przeprowadzi kontrole doraźne badań technicznych na wybranej losowo stacji kontroli pojazdów,
w trakcie których diagnosta zatrudniony na stacji kontroli pojazdów pod nadzorem pracownika Transportowego Dozoru Technicznego przeprowadzi czynności odpowiadające zakresowi przeprowadzonego badania technicznego.

I jak koledzy jesteście gotowi na nagrywane kontrole pod nadzorem TDT ? Lepiej odszukajcie i odkurzcie miernik nacisku na pedał hamulca !! ! ( o sprawdzeniu szczelności obudowy wielozaworu nie wspomnę)
_________________
Jeśli moja odpowiedź okazała się przydatna – PROSZĘ wesprzyj Ogólnopolskie Stowarzyszenie Diagnostów Samochodowych. Będziemy zaszczyceni jeśli do nas dołączysz. http://osds.org.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rurek777
u888

Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 197
Skąd: polska
Otrzymał 1 piw(a)
Wysłany: 2020-08-11, 10:19   

Po co ja te pierdoły wkleiłem :-(

[ Dodano: 2020-08-11, 10:21 ]
Sie narobiło :-(
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mecher 
OSDS


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2016
Posty: 3151
Skąd: pomorskie
Piwa: 14/7
Wysłany: 2020-08-11, 23:34   

markes30 napisał/a:
I jak koledzy jesteście gotowi na nagrywane kontrole pod nadzorem TDT ? Lepiej odszukajcie i odkurzcie miernik nacisku na pedał hamulca !! ! ( o sprawdzeniu szczelności obudowy wielozaworu nie wspomnę)


No ja pierdziele ... jak byłem mały straszyli "Uważaj, smutni panowie w czarnych wołgach porywają dzieci"
Teraz straszą "smutni panowie z TDT wywalą Cię z roboty"

Tylko pochwalić nie ma komu :roll:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
daniel5391 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 1007
Skąd: Lublin

Otrzymał 2 piw(a)
Wysłany: 2020-08-13, 12:31   

markes30 napisał/a:
o sprawdzeniu szczelności obudowy wielozaworu nie wspomnę

Najpierw niech opracują wymagania do przyrządu do sprawdzania szczelności a potem niech ktoś wyprodukuje taki przyrząd a dopiero potem będziemy sie martwić jak sprawdzić szczelność.
Walcowe butle niemal całkowicie wyszły z użytku a w przypadku toroidalnych niebezpieczeństwo nieszczelności jest bardzo mało prawdopodobne.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
adam1501

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Sie 2014
Posty: 1069
Otrzymał 17 piw(a)
Wysłany: 2020-08-13, 13:44   

daniel5391 napisał/a:
niech ktoś wyprodukuje taki przyrząd

Już kiedyś był jeden chętny.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
daniel5391 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 1007
Skąd: Lublin

Otrzymał 2 piw(a)
Wysłany: 2020-08-13, 15:05   

coś sobie przypominam....
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
markes30 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 651
Skąd: Łódzkie
Postawił 7 piw(a)
Wysłany: 2020-08-18, 08:33   

No chwila ale przepis jest i mamy go stosować.
_________________
Jeśli moja odpowiedź okazała się przydatna – PROSZĘ wesprzyj Ogólnopolskie Stowarzyszenie Diagnostów Samochodowych. Będziemy zaszczyceni jeśli do nas dołączysz. http://osds.org.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group